بسیار مهم است که خودتان را شاد نگه دارید.استرس و اضطراب زندگی های امروزه ما موجب شده است ما غمگین و تحت فشار باشیم.برای خود وقتی اختصاص دهید و فعالیت هایی که شما را شاد می کنند انجام دهید چه نقاشی، دوچرخه سواری، گوش دادن به موسیقی یا آشپزی باشد.

راز زیبایی زن های ایرانی

خانم های ایرانی به داشتن ویژگی های بارز و زیبایی جذاب در چهره خود مشهور می باشند . پوست آن ها گندمی و بسیار دلنشین است و اکثرا چشم های رنگی دارند .

و البته, خانم هایی با رنگ پوست تیره تر و چشم های تیره رنگ مانند قهوه ای و مشکی نیز بسیار در کشور ایران به چشم می خورند و یک عبارت رایجی  در این کشور تحت عنوان "چشم و ابرو مشکی" وجود دارد .

شاید باور کردن این حقیقت سخت باشد که خانم های ایرانی جذابیت ظاهر خود را به کمک درمان ها و روش های طبیعی حفظ می کنند . در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ می خواهیم راز زیبایی زن های ایرانی از گذشته تا کنون را به صورت خلاصه بررسی کنیم.

 بهترین نکات و راز های زیبایی زن های ایرانی:

 1- پوست

 خانم های زیبای ایرانی عادت دارند به گونه ای حمام کنند که پوست شان را نرم و صاف نگه دارد . پروسه مراقبت از پوست آن ها در این زمینه گاه به گاه شامل حمام شیر, حمام روغنهایمغذیپوست و حتی حمام نمک دریا می باشد .

حمام کردن به این روش ها نه تنها استرس را از بین می برد بلکه باعث افزایش گردش خون می شود و خاصیت ضد پیری در بر دارد .

2-مو

 اکثر خانم های ایرانی بسیار خوش شانس می باشند که موهای ضخیمی دارند . خانم هایی که موی صافی دارند، حتما انتها یا سرشاخه های موهای خود را طی یک دوره یک ماهه یا دو ماهه، کوتاه می کنند، به این ترتیب است که همیشه  موهای سالم و زیبایی دارند .

خانم های با موهای فرفری نیز از نرم کننده مناسب موهای خود به کار می برند و به طور مناسبی موهای خود را شست و شو می دهند و فقط با حوله موهای خود را خشک می نمایند تا به مو اجازه پیچ خوردن و ژولیده شدن ندهند .

  البته در قدیم خانم های ایرانی بیشتر موهای خود را رنگ نمی کردند و به حالت طبیعی آن ها را نگه می داشتند ، به نظر این روش برای این روزها نیز صدق می کند و بسیار بهتر از استفاده از رنگ های شیمیایی و دکلره ها است که به شدت به مو آسیب وارد می نماید .

3-چشم ها

 بیشتر بازیگران هالیوودی آرزو دارند که چشم هایی شبیه به چشم های خانم های ایرانی داشته باشند .

زیبایی چشم های بانوان ایرانی دارای جذابیت طبیعی بوده و همیشه یکی از نقاط بارز چهره آن ها محسوب می شود . آن ها حالت چشم های زیبایی دارند که اغلب بادامی شکل است .

در میکاپ نیز، خانم های ایرانی سعی می کنند تا با یک سایهروشنپودری برای گوشه های چشم شروع نمایند و سپس از خط چشم مایه استفاده می کنند تا زیبایی چشم های خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهند . انتهای خط چشم ها بانوان ایرانی اغلب کلفت تر می باشد و در بیشتر مواقع مشاهده می شود که دنباله خط چشم آن ها به سمت گوشه های چشم امتداد می یابند که بسیار شیک به نظر می رسد .

همانطور که بانوان ایرانی موهای ضخیمی دارند، همین امر درباره ابروهای آن ها نیز صدق می کنند ، به این دلیل است که همیشه آن را مرتب کرده و یا با بند و اصلاح، شکل زیبایی به ابروهای خود می بخشند 

4-لب ها

 خانم های ایرانی برای لب های خود از یک خط لب استفاده می نمایند که اغلب رنگی مایل به رنگ اصلی لب را در بر دارد و در برخی مواقع دیده می شود که لب های خود را صورتی رنگ می کنند .

اعتقاد خانم های اصیل ایرانی این است که استفاده از رنگ های زننده برای لب مخصوصا همراه با آرایش غلیظ چشم ها، اصلا مناسب نیست و هم چنین روی زیبایی طبیعی ذاتی تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود تا خود واقعی ظاهر نشود .

خانم های اصیل ایرانی همیشه بر این عقیده بوده اند که آرایش و یا به اصلاح قدیمی ها "سرخابوسفیدآب" باید به گونه ای استفاده شود که چهره فرد را تغییر ندهد و بیشتر بر زیبایی او بی افزاید .

5- چرب کردن با روغن

 ماساژ دادن با روغن برای لطافت پوست و تغذیه مو ضروری است . خانم های ایرانی عادت دارند که از روغن های مختلفی مانند روغن زیتون, روغن کنجد, روغن بادام و روغن نارگیل استفاده کنند .

آن ها معمولا در شب قبل از این که بخوابند استفاده از این روغن ها را در روتین مراقبت از پوست خود جای می دهند. خانم های ایرانی بسیار در مورد مراقبت از بدن خود دقیق هستند و با روغن های مناسب، پوست بدن خود را تقویت کرده و برای درمان لب های خشکیده و ترک خورده نیز از ترکیب روغن بادام و عسل استفاده می نمایند.

6-پروسه مراقبت از پوست در طول حمام کردن

 خانم های ایرانی معمولا قبل از حمام کردن پوست خود را اسکراب یا لایه برداری می کنند، این بخشی از پاک سازی پوست به شمار می آید . کاری که همیشه در میان بانوان ایرانی رایج بوده است، استفاده از شکر همراه با آب لیمو و عسل می باشد که به عنوان اسکراب به کار می برند و می تواند یک درمان طبیعی بسیار عالی محسوب شود .

هم چنین از قهوه و عسل هم استفاده می نمایند، شاید اندکی حالت چسبناک داشته باشند، اما با این حال درخشندگی که بعد از حمام در پوست روی می دهد، این امر را اثبات می کند که واقعا ارزش امتحان کردن را دارد .

7-عسل و آلوئه ورا

عسل و آلوئه ورا شفافیت پوست را حفظ می کنند . عسل بهترین مرطوب کننده طبیعی است که باعث آمیخته شدن اکسیژن با پوست صورت شما می شود. هرچه کیفیت این دو ماده ای که استفاده می شود، بهتر باشد نتیجه حاصل شده بهتر است .

آلوئه ورا برای درمان منظم مشکلات پوستی مانند جوش ها, جای زخم ها و لکه ها استفاده می شود. هم چنین به عنوان یک درمان ضد پیری عمل کرده و با چروک ها و خطوط  ریز مقابله می نماید .

8- رژیم و فیتنس

در واقع خانم های ایرانی در مورد رژیم خود بسیار سخت گیر هستند; آن ها غذاهای سالم را مانند سبزیجات و میوه جات در رژیم غذایی خود جای می دهند تا از پوست خود مراقبت می کنند .

و با مصرف مقدار زیادی آب و ورزش کردن به طور منظم، همیشه به بدن خود آبرسانی می نمایند و آن را  هیدارته نگاه می دارند . مدیتیشن نیز به خانم های ایرانی کمک می کند که پوست خود را بی عیب و نقص نگاه دارند .